AT Publishing start 'Synch-for-free' initiatief Een initiatief waarbij bedrijven die behoefte hebben aan muziek voor hun producten of diensten, zoals productiehuizen, filmmakers en gameproducenten, de mogelijkheid krijgen om een bestaand stuk muziek te verkrijgen zonder dat daarvoor een zogenaamde 'synchronisatiefee' betaald hoeft te worden.
Stefan Blonk, hoofd AT Publishing: "Veel muziekeigenaren, zoals publishers en platenmaatschappijen, denken bij synchronisatieaanvragen voornamelijk aan het rinkelen van de kassa. Als gevolg daarvan vluchten steeds meer muziekafnemers in het gebruik van library- of opdrachtmuziek, terwijl ze eigenlijk veel liever gebruik willen maken van een bestaand liedje en dat is zonde. AT Publishing wil met dit initiatief aantonen dat het verkrijgen van gebruiksrechten van muziek niet altijd duur of complex hoeft te zijn."
De 'Synch-for-free' procedure is simpel: elke maand biedt AT Publishing via haar website muziek aan, soms van een onbekende artiest, maar soms ook van een populaire band. De partij met de beste toepassing voor deze track zal de `Synch-for-free´ van die maand toegewezen krijgen.
Vanaf nu is de eerste Synch-for-free titel terug te vinden op de AT Publishing website (www.atpublishing.nl ). Ook is het mogelijk om je daar in te schrijven voor de nieuwsbrief als je de Synch-for-free maandelijks in je inbox wilt ontvangen.

 

© s. kroeske - j.fictoor