Converse voert momenteel een wereldwijde campagne om hun 100 jarige bestaan te vieren. De campagne staat voor 100 jaar of 'disrupting the status quo' en valt op door de legendarische iconen uit de wereld van muziek, kunst, sport en mode. Er wordt een visueel verband gelegd tussen de iconen van toen en nu, met hun 'optimistic rebellion' als gemeenschappelijk kenmerk en vormt tevens een eerbetoon aan de Chuck Taylor® All Star® schoen. Converse is als schoenenbedrijf de eerste in de wereld van sport en Rock and Roll.
 
Mojo Concerts -organisator van Lowlands- en Converse zullen als partners een aantal noviteiten op het festival mogelijk maken, waarover later meer in de detail wordt bericht. Het epicentrum van de aanwezigheid van Converse op het festivalterrein zal bestaan uit de Converse Compound. Daarin komt onder andere een Converse museum.

Voor festivaldirecteur Eric van Eerdenburg en Taco Overmaat, Commercieel Directeur van Converse, heeft de samenwerking veel te bieden. Van Eerdenburg: "Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat Converse een merk is dat helemaal past bij Lowlands en de Lowlanders".

"Voor ons is deze driejarige overeenkomst echt een mijlpaal", laat Taco Overmaat weten. "Om onze ambities van Converse op het gebied van muziek goed in te vullen is er in Nederland eigenlijk geen ander festival dan Lowlands".

De 16e editie van Lowlands vindt plaats op 15, 16 en 17 augustus te Walibi World Biddinghuizen. Het grootste deel van het programma wordt eind mei bekendgemaakt door Mojo Concerts en zal te lezen zijn in nrc.next. De kaartverkoop is reeds begonnen en loopt voorspoedig. De afgelopen jaren was het festival met 55.000 bezoekers uitverkocht. Voor meer informatie: www.lowlands.nl.

 
 
Reacties
Nog geen reacties
Plaats reactie
 

© s. kroeske - j.fictoor