SellaBand in zee met Amazon en intensivere deal met Heineken De limited edition-digipacks gaan £9,99 kosten, jewelcases £8,99. Amazon zal ook actief investeren in SellaBand-artiesten. Elke act die op eigen kracht $30.000,- bij elkaar krijgt, ontvangt een bijdrage van $1.000,- van de online retailer. Zoals bekend mag bij een totaalbedrag van $50.000,- een album worden opgenomen. De samenwerking geeft SellaBand-artiesten diverse extra marketingmogelijkheden. Zij worden in staat gesteld hun muziek via amazon.co.uk te promoten en worden opgenomen in de review-sectie van de site. Managing director Johan Vosmeijer van SellaBand vindt Amazon een logische partner. "Wij willen gezien worden als het muzieklabel van de toekomst en deze samenwerking is een manier om dat te bereiken. Amazon denkt vooruit en zal SellaBand helpen een volgend niveau te bereiken." De investering van $1.000,- noemt Vosmeijer vooral een teken van vertrouwen. "Het is een soort symbolische voornotering van 100 cd's, maar ze gaan er natuurlijk veel meer van verkopen." Hoeveel meer zegt hij niet te kunnen inschatten. "Zoals ik vaak tegen Britse journalisten zeg: ‘we write the book as we go along'."
SellaBand gaat de samenwerking met Heineken intensiveren. "Tot nu toe sponsorde de bierbrouwer vooral de live-evenementen en dingen die buiten onze site om gebeurden", zegt Vosmeijer, "maar vanaf nu gaan ze ook de muziek promoten." Dit heeft tot gevolg dat in 2008 in samenwerking met Heineken vier ‘SellaBand Presents... Refreshing Sounds'-compilaties worden uitgebracht. Ook zullen de downloads van SellaBand-artiesten voortaan via www.heineken.nl worden aangeboden.

bron: o.a. muziek en beeld
 
 
Reacties
Nog geen reacties
Plaats reactie
 

© s. kroeske - j.fictoor