MOJO wil investeren in nieuw talent van muziekmaatschappijen Volgens de concertorganisator is in de ‘lijdende muziekindustrie' steeds minder geld beschikbaar voor het scouten van nieuwe acts. Door het bundelen van krachten en het investeren van geld wil MOJO dit oplossen. Tevens kan de organisator op deze manier concerten van nieuwe liveacts blijven aanbieden.
MOJO wil beginnende artiesten in samenspraak met muziekmaatschappijen via contracten aan zich binden. De concertorganisator blijft daardoor gegarandeerd van nieuwe livemuziek. "In ruil voor de contracten willen we geld beschikbaar stellen aan maatschappijen voor het ontdekken en begeleiden van nieuw talent", aldus Dick van Zuylen, algemeen directeur van MOJO, tegenover de Volkskrant.
De consument wil steeds minder betalen voor ‘recorded music' (cd's en downloads). Daar staat tegenover dat wel steeds meer geld wordt uitgegeven aan livemuziek. Volgens de Vereniging van Nederlandse Poppodia- en -Festivals (VNPF) is het aantal concertbezoekers in Nederland in 2006 toegenomen met 11% ten opzichte van 2005 en 26% in vergelijking met 2004. Dit terwijl de prijzen van kaarten in 2006 volgens de VNP duurder waren. De populairste evenementen zijn pop- en danceoptredens.
bron: volkskrant
 
 
Reacties
Nog geen reacties
Plaats reactie
 

© s. kroeske - j.fictoor